Commercieel en Creatief Schrijven

Voor wie
De training is bestemd voor iedereen die in zijn of haar werk pakkende mailings, brieven, folders, brochures, offertes, persberichten of andere teksten moet schrijven.

Doelen
Na de training weten de deelnemers hoe creatieve schrijftechnieken werken en kunnen zij die actief gebruiken in hun commerciƫle teksten.

Onderwerpen

  • Het creatieve schrijfproces
  • Schrijftechnieken die creativiteit bevorderen
  • Inspelen op de informatiebehoefte van de lezer(s)
  • Bouwmethodes voor vrije teksten
  • Structuur aanbrengen
  • Kiezen van de juiste stijl
  • Commercieel schrijven
  • Tekstsoorten
    Mailing, verkoopbrief, folder, brochure, persbericht

Duur
De training duurt in overleg met de opdrachtgever 4 of meer dagdelen. Deze dagdelen kunnen aansluitend gevolgd worden, of over verschillende dagen verdeeld worden.

Studiemateriaal en werkwijze
Iedere deelnemer ontvangt een naslagwerk van de training.
De training heeft een interactief karakter. Dit houdt in dat de deelnemers na een korte theoretische uitleg direct met het geleerde aan de slag gaan, individueel of in groepjes. Tussen de trainingsbijeenkomsten maken de deelnemers een praktijkopdracht.

Maatwerk
Tijdens de training maakt de trainer gebruik van aansprekende oefeningen en voorbeelden uit de praktijk van de deelnemers. Deelnemers kunnen eigen werk meenemen; dit wordt tijdens de training behandeld.